Ceremoniální dóza Kajman

Unikátní originální kousek ze širokého cyklu artefaktů, určených pro ceremoniální kakako, čokoládové dražé a originální čokolády firmy Steiner & Kovařík. Jednotlivé dózy se řadí do souboru, ve kterém jsou zpracovány v široké škále variant - jak tematických, tak technologických.

Dózy se skládají ze dvou částí - horního a spodního dílu.

Na první pohled na dóze převládá zelenohnědá barevnost. Celé dóze však dominuje dlouhé tělo kajmana. Pokud divák zahlédne nejdříve fragmenty ocasu a nohou na dvou stranách dózy, neví ještě, o jaké zvíře se jedná. Možná už pohled na třetí stranu napoví, ale na poklici vlastní dózy je rozhodně vše rozřešeno - tam totiž tělo kajmana začíná svojí horní polovinou.

Skladem
5 500 Kč / ks 5 500 Kč / 1 ks
Bez umělých barviv
Bez umělých barviv
Bez lepku
Bez lepku
Bez palmového tuku
Bez palmového tuku
Česká ruční výroba
Česká ruční výroba
Nejvyšší kvalita
Nejvyšší kvalita
Od 1 000 Kč doprava ZDARMA
Od 1 000 Kč doprava ZDARMA
Podporujeme konkrétní farmáře
Podporujeme konkrétní farmáře
Bean to bar
Bean to bar

Zde je tento nádherný plaz zobrazen v klidu a v jeho klasické poloze. Spodní polovina těla a dlouhého ocasu pokračuje po dvou stranách pláště dózy. Navazuje na něj i tělo druhého ležícího kajmana. Stylizované listy a kameny v okrovo-zelenavých a šedavých tónech dávají představu reálné vegetace, ve které se tento plaz pohybuje. Zároveň ale tato stylizace připomíná tmavé skvrny na zeleném kakaovém bobu. Tyto skvrny jsou základním stavebním kamenem kompozic na téměř všech dózách. Ať už jde o stylizované kubistické kakaové boby - viz dvojdózy Jaguár a had, Muž a žena ztrácející se v džungli, ale také chameleony, pralesní žáby a sladkovodní ryby. To vše připomíná svým členěním a ve výsledku i kompaktní barevností stylizovaný kakaový bob. V tomto případě se dá mluvit o tématu pro Noska ne příliš typického zvířete, přesto však zvládnutého v pohybu a v jeho přirozeném prostředí tak, aby upoutalo oko diváka a přitom přinášelo v první fázi několik otazníků.

Technika: Tato biskvitová dóza začíná tužkovou kresbou na tzv. přežah - rozvrhnutím kompozice konkrétních detailů. Prácenásledně pokračuje obtažením tužkové kresby vtavnou barvou a později je kolorována chloridy kovů - solemi. Dále následoval výpal na 1 420 ˚C, typický pro karlovarský porcelán. Závěrečný barevný efekt je docílen povrchovými barvami vypálenými na 820 ˚C. Jsou to barvy, které v přirozené škále odpovídají barvám džungle a kakaového plodu - zelené, okrové a hnědavé tóny.

Každý kus je opatřen na spodní straně dózy mezi takzvanou nožkou autorskou signaturou “BO.NO.2022”. Ze všech výše uvedených technologicko-řemeslných postupů je patrno, že se jedná o absolutní ruční a původní tvorbu - autorské dílo nejen co do námětu - obsahu a tématiky, ale i co do formy - atypického technologického postupu a vlastního zpracování. Akademický malíř Boris Nosek tímto zaručuje originalitu, původnost a výsadní autorství tohoto díla.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:
Zpět do obchodu